Reklama czy marketing?
Moderator: Aneta
Reklama czy marketing?
Często działania marketingowe ogólnie nazywa się reklamą. Czy to poprawne?
Re: Reklama czy marketing?
wydaje się, że reklama jest tak szerokim pojęciem, że można w nim zawrzeć również pojęcie działań marketingowych
Re: Reklama czy marketing?
działania marketingowe czy reklama, to pojęcia podobne, bo wszystko się zawiera we wszystkim, lecz czy jest to tak całkowicie poprawne to trudno powiedzieć
Re: Reklama czy marketing?
jasne, że tak, spoko
Re: Reklama czy marketing?
Słuchajcie, to wszystko elementarna wiedza, ludzie...
Z pojęciem marketingu wiąże się pojęcie marketingu-mix. Marketing mix jest zbiorem narzędzi marketingowych, które przedsiębiorstwo stosuje w celu realizacji zamierzonych celów marketingowych na docelowym rynku działania. Taką definicję przedstawił w swojej książce Philip Kotler i jest ona obecnie uznawana za klasyczną koncepcję marketingu mix.
Produkt - jest podstawowym narzędziem marketing-mix, który stanowi faktyczną ofertę rynkową przedsiębiorstwa, obejmującą jakość, wzór, parametry techniczne, markę (nazwę handlową),opakowanie i gwarancję.
Każdy produkt ma tzw. cykl życia. Cykl życia produktu składa się z czterech faz: wprowadzenia produktu na rynek, rozwoju sprzedaży, dojrzałości, starzenia się i spadku. Biorąc pod uwagę fazę życia, w jakiej znajduję się w obecnej chwili dany produkt, ustalamy miedzy innymi jakie elementy promotion-mix wykorzystamy dla promocji naszego produktu, lub jaką cenę ustalimy na produkt i jakie kanały dystrybucji zastosujemy.
Cena - jest to suma pieniędzy, jaką klient musi zapłacić za towar. W skład tego narzędzia marketing mix wchodzą także rabaty, zniżki, ulgi, warunki kredytu czy okresy płatności. Cena produktu zawsze powinna być proporcjonalna do postrzeganej wartości oferty, ponieważ w przeciwnym przypadku nabywca wybierze produkty konkurentów.
Dystrybucja - to kolejny bardzo ważny instrument oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek. Obejmuje ona różne rodzaje czynności, jakie podejmuje się, aby uczynić produkt łatwo dostępnym, a następnie skoordynować ich działalność tak, aby produkty i serwis mogły być efektywnie dostarczone na rynek docelowy. Bierzemy tu pod uwagę: kanały dystrybucji, zasięg terytorialny, oferowany asortyment, zapasy i transport.
Promocja - obejmuje wszystkie te czynności, które informują klienta o cechach produktu, a także przekonują go i motywują do jego zakupu. Możemy tu wykorzystać: promocję sprzedaży, reklamę, sprzedaż osobistą, Public Relations oraz marketing bezpośredni.
I w promocji właśnie znajdziemy Reklamę.
Proste
Z pojęciem marketingu wiąże się pojęcie marketingu-mix. Marketing mix jest zbiorem narzędzi marketingowych, które przedsiębiorstwo stosuje w celu realizacji zamierzonych celów marketingowych na docelowym rynku działania. Taką definicję przedstawił w swojej książce Philip Kotler i jest ona obecnie uznawana za klasyczną koncepcję marketingu mix.
Produkt - jest podstawowym narzędziem marketing-mix, który stanowi faktyczną ofertę rynkową przedsiębiorstwa, obejmującą jakość, wzór, parametry techniczne, markę (nazwę handlową),opakowanie i gwarancję.
Każdy produkt ma tzw. cykl życia. Cykl życia produktu składa się z czterech faz: wprowadzenia produktu na rynek, rozwoju sprzedaży, dojrzałości, starzenia się i spadku. Biorąc pod uwagę fazę życia, w jakiej znajduję się w obecnej chwili dany produkt, ustalamy miedzy innymi jakie elementy promotion-mix wykorzystamy dla promocji naszego produktu, lub jaką cenę ustalimy na produkt i jakie kanały dystrybucji zastosujemy.
Cena - jest to suma pieniędzy, jaką klient musi zapłacić za towar. W skład tego narzędzia marketing mix wchodzą także rabaty, zniżki, ulgi, warunki kredytu czy okresy płatności. Cena produktu zawsze powinna być proporcjonalna do postrzeganej wartości oferty, ponieważ w przeciwnym przypadku nabywca wybierze produkty konkurentów.
Dystrybucja - to kolejny bardzo ważny instrument oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek. Obejmuje ona różne rodzaje czynności, jakie podejmuje się, aby uczynić produkt łatwo dostępnym, a następnie skoordynować ich działalność tak, aby produkty i serwis mogły być efektywnie dostarczone na rynek docelowy. Bierzemy tu pod uwagę: kanały dystrybucji, zasięg terytorialny, oferowany asortyment, zapasy i transport.
Promocja - obejmuje wszystkie te czynności, które informują klienta o cechach produktu, a także przekonują go i motywują do jego zakupu. Możemy tu wykorzystać: promocję sprzedaży, reklamę, sprzedaż osobistą, Public Relations oraz marketing bezpośredni.
I w promocji właśnie znajdziemy Reklamę.
Proste
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość