Zarządzanie konfliktem w organizacji

Prace z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Wiedza potrzebna każdemu kierownikowi. To nadal zarządzanie, ale tak popularne, że należy mu się osobny dział.

Moderator: Aneta

pisanie
Site Admin
Posty: 64
Rejestracja: czw sty 19, 2012 2:44 pm
Kontakt:

Zarządzanie konfliktem w organizacji

Post autor: pisanie »

Dla piszących prace przykład

Cel pracy: ukazanie miejsca i roli zarządzania konfliktem w organizacji oraz określenie korzyści płynących z zarządzania konfliktem.
Hipoteza: różnice między członkami organizacji mogą zwiększyć ich zaangażowanie w realizację stawianych przed nimi zadań. Umiarkowany konflikt może stymulować zainteresowanie w stosunku do problemu. Znalezienie konstruktywnego rozwiązania może przyczynić się do zwiększenia zaufania pomiędzy uczestnikami i poczucia zrozumienia, co w efekcie będzie ułatwiać pokonywanie problemów w przyszłości.

Konspekt pracy

WSTĘP

ROZDZIAŁ I. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM
Konflikt można definiować jako proces, w którym jedna ze stron podejmuje świadome wysiłki zmierzające do udaremnienia dążeń drugiej strony poprzez blokowanie osiągnięcia przez nią celów lub blokowanie działań w jej interesie. Konflikt w organizacji oznacza spór dwóch lub więcej członków albo grup, wynikający z konieczności dzielenia się ograniczonymi zasobami albo pracami lub zajmowania odmiennej pozycji, różnych celów, wartości lub spostrzeżeń. Członkowie czy działy organizacji w trakcie sporu dążą do tego, by ich sprawa lub punkt widzenia przeważyły nad sprawą czy punktem widzenia innych. W niniejszym rozdziale ukazano zakres pojęciowy jak również klasyfikację konfliktów. Rozdział zawiera także aspekty zarządzania konfliktem oraz jego wady i zalet.
1.1. Pojęcie i rodzaje konfliktów w organizacji
1.2. Przyczyny konfliktów
1.3. Zarządzanie konfliktem
1.3.1. Pobudzanie konfliktu
1.3.2. Ograniczanie konfliktów
1.3.3. Rozwiązywanie konfliktów
1.4. Wady i zalety zarządzania przez konflikt
1.5. Tradycyjne sposoby rozwiązywania konfliktów


ROZDZIAŁ II. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA X
Rozdział zawiera charakterystykę badanego przedsiębiorstwa. Określa profil działalności i strategię firmy. Zawarta jest tu analiza struktury organizacyjnej firmy oraz polityki personalnej.
2.1. Zakres i profil działalności
2.2. Rys historyczny
2.3. Misja i strategia firmy
2.4. Struktura organizacyjna
2.5. Polityka personalna
2.6. Stan zatrudnienia

ROZDZIAŁ III. ZARZĄDZANIE PRZEZ KONFLIKT W FIRMIE X
Niniejszy rozdział stanowi analizę konfliktów występujących w firmie X. Syntezie poddano także proces zarządzania konfliktem w badanej firmie. Rozdział zawiera charakterystykę technik wspomagających efektywne zarządzanie konfliktem w firmie X. Ukazane zostało tu miejsce negocjacji w zarządzaniu konfliktem oraz korzyści wynikające z zarządzania konfliktem.
3.1. Rodzaje konfliktów występujących w firmie X
3.2. Proces zarządzania konfliktem w firmie X
3.3. Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktem w firmie X
3.4. Miejsce negocjacji w zarządzaniu konfliktem w firmie X
3.5. Korzyści zarządzania przez konflikt w firmie X

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość